Alchemist Says West Coast Is Crushing Music Right Now

posted Friday January 31 ,2014 at 02:07PM CST | 22 comments

Alchemist Says West Coast Is Crushing Music Right Now

Alchemist reveals that the picture of him and Kendrick Lamar in the studio was taken before "good kid, m.A.A.d city" was released.

In December 2013, a picture of Alchemist and Compton rapper Kendrick Lamar in the studio together surfaced on Twitter. The picture, which was posted by NGM Blog, immediately fueled rumors of a collaboration between the two West Coast musicians.

And during an interview posted this week by Vlad TV, Alchemist revealed that he has yet to work with Kendrick. Although the two have not collaborated on a record together, the Los Angeles beatsmith says that while touring in Europe last year he was able to chop it up with K-Dot about working together in the future.

“That was an old picture actually when he came by the lab,” Alchemist said. “That was before his album dropped…It was an old picture and I don’t know, some blog put it up. I didn’t even know people were taking pictures that day. But yeah, it got out there and I guess people just ran with it. You know how the webisphere does. One thing spreads and just goes. And I guess people were excited [about] the idea of us working. I know I am.

“I’ll tell you this much. I was in Europe at the end of last year touring with [Em] and he was on the shows and we definitely chopped it up,” he added. “Had some time to kick it with him. We talked about doing some work so, we’ll see what happens.”

After speaking on Kendrick, Alchemist took time to speak on the rise of West Coast music and even went on to share his belief that the West Coast is “crushing shit right now.” He credited TDE, Odd Future, Problem, and other West Coasters for revitalizing the music coming out of the left coast.

“West Coast is—I’d say they’re on top right now. I would go out and say that,” Alchemist said. “On all aspects. Cause there’s so many layers in L.A. You got your TDE crew. You got your Odd Future crew. You got Problem. You got Kid Ink. You got Kendrick. You got Dilated. You have Planet Asia. There’s like so many levels. Blu. I mean, we can go on talking forever, but what my point is I think the West is crushing shit right now. And a person like Kendrick—the whole TDE thing is like it’s putting L.A. back in that place where when we were young growing up. It was like a whole melting pot of different talent on different levels.”

Although Alchemist has been unable to work with Kendrick, the producer did lend his assistance on TDE wordsmith ScHoolboy Q’s upcoming album, Oxymoron. Al didn’t reveal any specifics about his work on Oxymoron, but did reveal that he “did a couple of things on there.”

One confirmed album collaboration between Alchemist and Q is the newly-released Oxymoron single, “Break THe Bank.” Oxymoron is currently slated for release on February 25.

RELATED: Alchemist & Evidence Discuss "Lord Steppington" & Beastie Boys' Influence

More NEWS On HipHopDX

Share This

Add New Comment

Got an account with one of these? Log in here, or just enter your info and leave a comment below.

  • * required field

Comments 22 Posts

  • Trize
    Here is more from the south that I didn't mention since y'all say west coast running thangs. Trae da Truth, z-ro, Boston George, 8Ball&MJG, Paul Wall, Trinidad James, Alley Boy, Waka Flaka, , Lil Boosie, Webbie, Ace Hood, Ludacris, Jay Electronica, Big Krit, Plies, BOB, 3-6 Mafia, Rich Boy, Gucci Mane, Migos, Chamillionaire, Trick Daddy, and that's not including the up and coming. It's to many states in the south to give it up. Besides everybody biting our style. Ijs. I got respect for each coast but let's keep it 100
  • Anonymous
    how is the west coast crushin the game when they using the down south sound?
  • Ken Junior (EA Streetwear)
    Fair statement...a lotta good points made as well. Gotta admit...the West Coast comin' with heat right bout' now. #salute Follow Endless Ambition Streetwear. Urban wear for those who grind nonstop and want more out of life. IG: @endlessambition_streetwear @kingstutter Twitter: @Gwillisjr89 @EA_StreetWear @Kongo4488 Blog: eastreetwear.blogspot.com
  • Boolue
    Fuc you fake jew boy! You not fuckin wit black milk, Nottz, Just Blaze or any of the real soul cookers its politics these jews and white boys triing to bump the real jews/black man out of the underground yall music is weak yall just imitators ya dig
  • Trize
    Is this guy serious? The south is on top and we are gonna stay on top. Check it. TI, Rick Ross, Future, Jeezy, Andre 3000, Bun B, Slim Thug, Yo Gotti, Lil Wayne enough said but I can go on and on with down south artist. Just listen to the radio we getting all the airplay. But I give west coast props because they puttin out some heat.
    • Anonymous
      HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Good joke.
    • Anonymous
      thats a joke right? the south has a nice run but its coming to an end
  • Anonymous
    the real question is what is it gonna take for Em to spit on some ALC beats goddamnnittttttttt. I mean shit...he's your fuckin DJ. USE HIMMMMMMM
    • Anonymous
      what about that chemical warfare freestyle?
  • Ja Rule Army [Not trolling this time]
    No "Coast" is running rap. It's just dumbed down shit. Yes the 'washed up rappers' and 'no-names' are underground/independent)
  • Anonymous
    everytime vlad speaks i want to slap him in the face...
  • mmfan
    Macklemore is west coast too!! Runnin shit
    • Anonymous
      no
  • Anonymous
    YG from West Coast but raps over shit south beats...
  • youdontknowjack
    i thought it was still the south and im not even from the south
    • Anonymous
      the south is dying
  • Lori Harper
    up to I looked at the receipt which was of $9860 , I accept that my best friend was like really taking home money parttime at there computar. . there neighbor had bean doing this for under 1 year and a short time ago cleared the loans on there place and bourt a top of the range Land Rover Defender . learn the facts here now... www.Fb39.Com And Tells him what to do. Then thats a label. No matter how you want to look at it dumbass's
  • Anonymous
    No mention of Crooked I or HorseShoe Gang? damn!
    • aa
      those old mothafuckas ain't running shit. dummy
    • Anonymous
      yea they are
    • Anonymous
      aa is gaay.
  • Anonymous
    Al doesnt even mention HSG and Crooked I