Hackers Claim Tupac Shakur Is "Alive And Well" In Bogus PBS Story

posted May 31, 2011 11:11:00 AM CDT | 32 comments

Hackers Claim Tupac Shakur Is "Alive And Well" In Bogus PBS Story

As retribution for a poor portrayal of Wikileaks, a hacking group posted a fake story on PBS.com claiming Tupac is alive.

Hackers took over PBS’ website this past weekend, posting a bogus story that Tupac Shakur was alive and well and residing in New Zealand 15 years after his death. Shortly after the article was posted and the news went viral, PBS NewsHour’s Teresa Gorman dismissed the story on Twitter, revealing that the website was hacked. 

The story purported that Tupac and Notorious B.I.G. resided in a small town in New Zealand that was left unnamed for “security risks.” The culprits behind the story are The Lulz Boat, otherwise known as LulzSec, who were seeking revenge for a “Wikisecrets” episode on Wikileaks, conveyed in a unfair light.

“Greetings, Internets. We just finished watching WikiSecrets and were less than impressed,” said the group in a statement. “We decided to sail our Lulz Boat over to the PBS servers for further... perusing. As you should know by now, not even that fancy-ass fortress from the third shitty Pirates of the Caribbean movie (first one was better!) can withhold our barrage of chaos and lulz. Anyway, unnecessary sequels aside... wait, actually: second and third Matrix movies sucked too! Anyway, say hello to the insides of the PBS servers, folks. They best watch where they're sailing next time.”

RELATED: 2Pac's Only Screenplay To Be Developed Into A Film

Share This

one moment...
Reply To This Comment

Got an account with one of these? Log in here, or just enter your info and leave a comment below.